טיפולי שורש – אנדודונטיה

מבין כל טיפולי השיניים הקיימים אחד הטיפולים היותר נפוצים אלו הם טיפולי שורש. טיפולים אלו מבוצעים על ידי רופא מומחה, שנקרא אנדודונט שעבר התמחות של 4 שנים בתחום האנדודונטיה והם נועדו לטפל במצבים שבהם עששת חדרה את שכבת השן והגיעה לרקמה הפנימית שלה – שכבה הנקראת מוך השן וכוללת כלי דם ועצבים.

מלבד טיפולי שורש אנדודונט מתמחה גם באבחון ומניעה של מחלות בשורשי השיניים, כל שכן מספק מענה מקצועי לטיפולים מורכבים אשר דורשים רמת מומחיות ודיוק גבוהות והכל תוך שימוש בציוד מיוחד כמו מיקרוסקופ טיפולי.

מתי עושים טיפול שורש?

ישנם גורמים שונים אשר מחייבים טיפול שורש, אחד מהם הוא דלקת ברקמת מוך השן כתוצאה מעששת, מחלה זיהומית שנרגמת על ידי חיידקים. החיידקים מפרישים חומר שגורם לפירוק שכבות האימייל והדנטין של השן, וחודרים למוך השן. במצב הזה המטופלים בדרך כלל מתלוננים על כאבים, וללא טיפול מתאים, הדלקת אף עשויה להתפשט לעצם הלסת.

סיבה נוספת שעשויה להוביל לטיפול שורש היא חבלה לשיניים. לעיתים חבלה חזקה יכולה לפגוע בחיות השן, ולגרום לנזק משמעותי ולכן חשוב להיות תחת מעקב רפואי לאחר חבלה.

הסימנים הנפוצים לכך שאתם זקוקים לטיפול שורש יהיו כאבי שיניים חזקים, רגישות גבוהה לחום וקור ונפיחות. אם אתם סובלים מתסמינים כאלו, מוזמנים להגיע אלינו לבדיקה ראשונית, במהלכה האנדודונטים המיומנים שלנו יעריכו את מצבכם, תוך שימוש בכלי אבחון מתקדמים ויחליטו אם טיפול שורש הוא הפתרון האופטימלי למצבכם.

מהם הסוגים השונים של הטיפול הקיימים?

טיפולי שורש מבוצעים לרוב תחת הרדמה מקומית, אלא אם כן השן איבדה את החיות שלה. לפני טיפול שורש יש לבצע צילום לשן כדי לאבחן את מצבה, כאשר במהלך הטיפול עצמו, נהוג לבצע צילומים נוספים, אשר מוודאים את אורך תעלות השורש.

לאחר ניקוי הרקמות החיות, הרופא ינקה את תעלות השורש ולבסוף יסתום אותן כדי למנוע חדירה של חיידקים. שן שעברה טיפול שורש היא שן חלשה יותר, ועשויה להישבר. לכן הטיפול כרוך גם בהכנסת בורג לאחת מתעלות השורש, ובניית כתר מעליו. ברוב המקרים טיפול שורש מתבצע בכמה פגישות, כאשר יש חשיבות רבה לשיקום שן לאחר הטיפול באמצעות כתר.

איך מבצעים טיפולי שורש

טיפולי שורש דורשים ידע, דיוק ומקצועיות, מטעם מומחים באנדודונטיה ובכוחם להציל את השן מנזקים בלתי הפיכים ולמנוע עקירה. השלבים העיקריים של טיפול שורש כוללים הרדמה מקומית של האזור ובידוד השן ליצירת סביבה סטרילית, פתיחת השן, ניקוי העששת ותעלות השן, סילוק רקמת המוך ורקמות העצבים ואיטום של תעלות השן באמצעות חומר מיוחד כדי למנוע חדירה חוזרת של חיידקים.

איך בוחרים מומחה לטיפולי שורש? היתרונות בבחירה במרפאת מוריה 100

בחירת אנדודונט מומחה היא אחד השלבים החשובים בכל טיפול שורש מוצלח, לכן עליכם לבחור במרפאה בה פועלים מומחים מיומנים אשר מבצעים טיפולי שורש ברמה גבוהה. המרפאה שלנו מרכזת רופאי שיניים מומחים מכל התחומים, כולל מתחום האנדודונטיה, כאשר צוות האנדודונטים שלנו מורכב מאנשי מקצוע מיומנים אשר משתמשים בטכניקות וטכנולוגיות מתקדמות כדי להבטיח שהטיפול שלכם יהיה כמה שיותר יעיל ומדויק.

במרפאתנו מבינים שמטופלים רבים מתמודדים עם חרדה דנטלית, ילדים ומבוגרים כאחד. לכן אנו מציעים יתרון מובהק – שילוב של טיפולי שורש עם סדציה. שילוב זה נחשב ליוצא דופן ומבטיח שגם מבוגרים וגם ילדים יוכלו לעבור הליכים אנדודונטים בנוחות ובמינימום מתחים. כמו כן במרפאתנו מבצעים טיפולי שורש חוזרים ובדיקות מקצועיות שיאפשרו לכם לשמר את בריאות השיניים ולהימנע מטיפולי שורש בעתיד.

אנו מזמינים אתכם לחוות את פסגת הטיפול האנדודונטי עם מיטב המומחים בתחום. לתיאום ביקור צרו קשר עוד היום!